30 juni 2015

Midsommarafton tvåtusenfemton.

Dags att spana in vad jag gjorde på midsommarafton. Jag började morgonen/förmiddagen med att tillsammans med Emil åka till Gateau på Lidingö för en liten midsommarfika.

Mamma anslöt efter en liten stund. Vi skulle få åka med henne ner till Trosa och fira midsommar med henne och Roffe!

Vi pratade om människor som har jättejättejättemycket pengar. Alltså asamycket pengar.

Sen bar det iväg! Ner mot Trosa. Tyckte det var en mycket mysig bilfärd. När vi kom fram hade Roffe dukat upp sillunch.

Han är verkligen duktig på att lägga upp mat snyggt.

Efter lunchen så gjorde vi en midsommartårta ihop alla fyra. Någon vispade grädden, någon satte ihop tårtan, någon (jag) slajsade upp jordgubbarna med en häggarpa (varsågod för lifehack-tips).

 Och Roffe garnerade den. Ser ni vilken fena han är på det?

Tyckte tårtan blev så himla snygg så jag kände att det var obligatoriskt med en fotosession.

Mamma kände att det blev instagram-tillfälle ute på altanen.

Hon instagrammade deras härliga minidjungel.

Dags för kaffe och kage. Jag tycker om att dricka mitt kaffe helt svart när jag dricker det tillsammans med någon gräddig bakelse.

Mycket plåtande i denna familj :)))

Det regnade konstant hela dagen.

Jag och Emil slocknade på soffan på eftermiddagen. Vi behövde ladda upp lite inför middagen, det var nämligen vi som var kockarna bakom middagen. Det blev vår specialare laxburgare med sötpotatispommes. Sötpotatispommes är sååååååå gott.

Dukat bord! Mamma gör ej en älghälsning utan är nog kladdig om händerna och ska flytta upp glasögonen från snoken upp till skallen.

Nooomnooom. Det är alltså sötpotatispommes, hemmasekt laxburgare, sallad, picklad rödlök, tomat och chililimemayo. Deeeelicious.

Sent på kvällen började vi spela spel medan vi mumsade glass. Herregud vad mycket mat denna dag innehöll. En del av mig känner sig fortfarande mätt efter denna midsommar.

Dagen efter så fortsatte regnet.

Växterna var nog lite glada i alla fall.

Det dukades upp bombastisk frukost. Jag hade typ inte hunnit bli hungrig igen efter gårdagen så jag åt inte så jättemycket.

Här sov jag och Emil, i ett hav av täcke och kuddar.

Hugo hade fått gå på regnig morgonpromenad och fick ett så kallat tokryck efteråt.

Han "grävde" på madrassen och sprang runt sin egen svans i sängen. Väldigt roligt att titta på.

På eftermiddagen packade jag och Emil ihop oss i Trosa-bussen och åkte upp till stan igen, mätta och belåtna. Och det var den midsommaren!


//My midsummer celebration included only coziness and food!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!