26 juni 2015

Minisemester i Malmö, del II.

Vi fortsätter att titta på minisemestern i Malmö:

Efter en dag av sköldpaddor, plaskis, glass och sol så var det dags att svida om för kvällsaktivitet.
 Jag bad Emil ta bild på mig när jag promenerade lite ledigt. Han var uppenbart mer intresserad av att få skärpa på bakgrunden.

Nä, skojja ba. Han var intresserad av att få skärpa på mig förstås. Tillslut så :)

Kvällsaktiviteten i fråga var inget mindre än att äta middag på Saiko Sushi som vunnit sushi VM(!).
 Vi åt alltså s i n n e s g o d  sushi. Med de mest episka smakkombinationerna. Vi blev behandlade som drottningheter tyckte jag.

Jag minns tyvärr inte alla fantastiska pålägg på sushibitarna. Ni måste lita på mig helt enkelt när jag skriver att det var gott.

Fast det här minns jag! Under laxbitarna där så var det färsk vitlök. Svingott.

Jag är så glad och tacksam att jag får göra sådana här matäventyr med denna människa.

Ovanpå de här bitarna så var det något friterad. Kan det ha varit palsternacka?

En mycket rolig detalj var att de platser vi hade var uppe på ett liksom podie där en tog av sig skorna och satt i strumplästen. Så när en behövde gå på toa fick en låna dessa sk wc-tofflor :)))

Nooooomnooooooom.

När vi trodde att vi var mätta så kände vi efter en extra gång och insåg vi att nä, vi vill ha mer sushi. Så vi beställde in dessa också. Vi la vårt menyval helt i Jonas, som serverades oss, händer.

Såklart ville vi ha efterrätt också :) Jag tog denna egengjorda chokladglass med rostad palsternacka och ölgelé samt en till ingrediens jag inte minns. LIVSGOTT.

Emil tog rabarberglass med rabarberkräm och rabarbermousse. LIVSGOTT.

Vi hade lite planer på att gå ut och ta en drink på en bar i närheten men matkoman slog till så vi gick hem istället och jag dreggelsomnade på kudden på studs. Underbar kväll med underbar mat tillsammans med en underbar människa. Epicness.


//On our Saturday evening in Malmö we had amazing sushi at Saiko Sushi. I don't even remember all the ingredients that we were served but it was like solo delicious.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!