17 juni 2015

Tacos och kiwi.

En frukostfavorit hemma hos mig kan se ut såhär. Jag är ganska bra på att variera min frukost faktiskt. Några dagar äter jag chiapudding, andra dagar gröt, tredje dagar smörgåsar. Som den här dagen. Golden kiwi, jordgubssmynta-juice (från Brämhults, ej självpressad).

Ganska hårt rostad glutenfri macka, mosad avokado. Den ena har jag strött krasse på, den andra chiliflakes och sesamfrön.

En dag gav mig ut för att springa för första gången på månader. Behövde avbryt efter 2 km för jag blev yr, mådde illa och checkade av buske jag kunde spy i. Lyckades tur nog andas mig igenom illamåendet så att spyan aldrig fick se dagens ljus. Promenerade hem och plockade blommor längs vägkanten. Mycket mer idylliskt än spya i buske.

Och här är lite bildbeviset på det här receptet som jag snackat om tidigare. Så ruskigt gott!


//Breakfast I've eaten and lunch/dinner I've cooked.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!