6 juli 2015

En deli(kat) lunch.

Nu försvinner folk som flyttfåglar från stan pga semester. Innan Linda hann flyga sin kos till annan ort så hann vi med en lunch.

Vi gick till Lima Deli som ligger precis bredvid Victoria-biografen här på Södermalm. Det är ett ställe som jag gått förbi ca 1000 ggr och tänkt varje gång att det där stället vill jag testa! Men så har jag alltid lyckats gå förbi när det är stängt. Ganska imponerande ändå att lyckas pricka in varje gång det är stängt. Hur som helst. Äntligen var det dags för Lima Delis väg och min väg att korsas!

Vi satte oss utomhus eftersom det var varmt då (till skillnad från i dag när regnet öser ner...). Blev serverade denna magnifika brödkorg men asgod hommus bland annat.

Pippifågel.



Sedan kom lunchen in! Alltså vilka magnifika sallader.

Wow alltså. Vilken rekordgod sallad. Den som väntar på något gott etc. Nomnomnom.

När jag plåtade Linda sittandes vid bordet så frågade lunchgästen bredvid om hon skulle ta bild på oss. Såklart sa ja! Sällan två fotografer hamnar framför kameran samtidigt.

Naaw, *glada för varandra*.

När vi ätit upp, pratat livets svängningar och trivts i varandras sällskap så tog jag en sista runda inne i delit för att plåta lite detaljer. Allt var väldigt fint därinne nämligen.

Jag ska definitivt göra ett återbesök för ledighetsunn här!


//Before Linda went on vacation I had lunch with her at Lima Deli, a place that I've passed by so many times but never when it has been open. Finally it was open and I tried their DELICIOUS sallad. Great lunch or fika place!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!