24 nov. 2015

Mys i Göteborg, andra dagen.

Så blev det min andra dag i Göteborg.

Jag begav mig ner mot stan, insöp de vackra fasaderna (några bakom byggnadsställningar) vid Vasaplatsen och strosade ner mot vallgraven.

Mitt mål var Artilleriet Kitchen.

Som säljer så sjukt snyggt inredningsattiraljer.

Inspirationsboonanza verkligen.

Så mycket fint! Var dock inte så bloggig så att jag köpte något att visa upp här i bloggen sen, tyvärr.

Däremot köpte jag kaffe och en kolossal chokladkaka som var glutenfri(!!!!!). Hade självfika, det var så mys. Minns att jag läste en lång artikel av Niklas Orrenius på DN.se. Den var mycket bra och förfärlig på samma gång.

Jag självfikade på Kafé Magasinet som har det så heeeeemla snyggt. Skulle troligtvis hänga där dagligdags (okej nu överdrev jag, men helgdags i alla fall) om jag fortfarande bodde kvar i Göteborg.

Sedan promenerade jag hem till Caroline igen och spenderade resten av eftermiddagen/kvällen med att laga middag till Caroline och sedan hängde jag bara i soffan och såg på dokumentärer på SVT Play. Oerhört göttig dag och kväll måste jag säga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!