13 jan. 2013

Juli till september.

JULI
I juli blir det äntligen varmt några dagar och jag promenerar med min prinsesskjol. Karolina slutar till allas sorg på jobbet och får en fin prinsesstårta till hejdå-fikat. En vecka in på semestern drar jag och Karolina på sista minten till Kreta och övernjuter. Jag fylls av endorfiner då jag svettas konstant pga solen och värmen. Är nere i Trosa en snabbis efter Kreta-resan och även på Öland men det har jag inga bilder på. Jag och Patrik sätter oss på ett tåg och åker ner till Köpenhamn och äter den godaste maten, dricker de godaste dryckerna och svettas på de varmaste dagarna i Danmark på åratal. Vilket jag givetvis bara njuter av.


AUGUSTI
Jag får äran och uppdraget att vara bröllopsfotograf när Sabine gifter sig med sin Mingus. Det är sjukt snyggt bröllop och bilderna blev jättefina men jag trodde jag skulle kvävas av prestationsångest på kuppen. Äter frukost utomhus på Söder. Blir väldigt förkyld ett tag och spiller ut en liter turkos färg över mitt trägolv hemma. Är med på en plåtning där vi har svampar och humrar och kål i enorma mängder för att bilderna ska bli fina. Konkar med två humrar hem efter plåtningen som jag och Patrik avnjuter med smält smör och vi är båda övertygade om att det kan vara det godaste vi ätit.


SEPTEMBER
Halva mitt hår ryker och jag klipper även lugg. Kan vara en av de smartaste/snyggaste val av frisyr jag gjort. Uppfyller hipsterkvot och instagrammar min frukost. Möblerar om lite hemma och ger mer plats åt New York-tavlan. Riggar lite inför min första filmning på ett bageri.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!