14 jan. 2013

Oktober till december.

OKTOBER
Det här en trög månad och jag kämpar med jobbet och mycket privat och mina arbetsprover. Mamma sover över hos mig en natt vilket är supermysigt. Jag cyklar till jobbet en morgon och solen lyser så himla fint vid Nybrokajen. Jag får åka på byråresa med mina fina kollegor till Amsterdam och blir så galet kär i staden. Känner mig inspirerad till mer kreativitet och känner även starkt att jag kommer åka tillbaka till Amsterdam. Jag åker även ner med Patrik till Småland där han ska bli gudfar till sin systerdotter.


NOVEMBER
Har egentligen tänkt att jag ska ha något sorts paljettskapelse till nyår månaden efter, men så hittar jag en sjukt snygg klänning i blågrönt som får hänga på en galge tills nyårsafton. Får följa med på en plåtning och agerar handmodell. Tyckte att mina naglar blev så himla snygga när jag gjorde iordning dem till plåtningen! November är extremt rörig privat, jag gör en väldigtväldigt fin människa väldigt ledsen men lyckas stilla mitt dåliga samvete för detta genom att känna starkt ändå att jag följer hjärtat.


DECEMBER
Snön kommer äntligen till stan och det ser ut som ett fluffigt täcke utanför jobbet. Jag bakar jäkligt mycket lussebullar och försöker jula till det lite med glögg och pepparkakor. Jag säger upp mig från jobbet samma dag som jag tackar ja till utbildningen jag skickat in arbetsprover till och alltså blivit antagen till. Amanda bjuder på gourmetgod fisksoppa hemma hos henne och hon skriver även fina lappar som hon lämnar på mitt skrivbord. Det var tänkt att ena sidan av min familj skulle ha en julklappsfri jul men jag kunde inte låta bli att köpa några ändå. En julklapp till mig själv var min nya Lumix-kamera som jag bär med mig nästan hela tiden och fortfarande lär mig sakta men säkert.


Och det var det året! I jävligt snabba drag. Men förhoppningsvis kan i alla fall jag läsa mellan alla rader om vad som hände när jag läser det här om en tid.

År 2012 var inte så bra år i det stora hela. Mycket privata och personliga grejer som har tagit musten ur mig många gånger. Men ur de flesta kriser växer man ju sig starkare så det är lite det jag hoppas ska visa sig under 2013.

Så, 2013, bring it on.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!