16 maj 2013

Klassen utanför klassrummet.

Något jag tycker är sjukt roligt och så himla bra för kreativiteten och hur man arbetar är att göra wokshops och övningar med de man jobbar med. Nu jobbar ju jag inte riktigt än med att vara art director, men jag gör ju massa projekt i skolan som kan liknas vid att jobba. Hittills har jag inte suttit och så att säga pluggat som det flesta gör när de pluggar en utbildning. Min utbildning är väldigt praktiskt lagd vilket passar mig himla bra.

Denna måndag möttes hela klassen i en lokal som Stendahls reklambyrå huserar under majmånad. Vi skulle ha föreläsning och workshop med Christer. Här är min klass!

Vi började klockan åtta istället för klockan nio. Rätt utmanande att en måndagmorgon börja en timme tidigare men eftersom min klass är så himla bra så var alla där i tid.

Här får vi reda på dagens agenda. Har fått lära mig att sånt är bra, att presentera det man ska presentera. Say what you gonna say, say it, then explain what you said.

Ingrid plåtar mig medan jag plåtar henne – spegel!

Alla fick lyxkaffe från en Nespresso-maskin!! Om Elina läser detta så är vi i klassen mycket intresserad av spons *BLINKBLINK*

Alltså. Att alla respekterar skogränsen på millimetern (förutom en rebell) = <3

Vi fick bland annat göra en övning som konkretiserade och fungerade som ett riktigt bra bevis på varför man ska komma på idé på idé på idé för ett problem och att de tio första idéerna är mer eller mindre lika varandra. Det är först därefter som de riktigt bra idéerna kommer. Sjukt bra övning!

Att sitta eller ligga ner i strumplästen på golvet eller på sackosäckar hjälper också till att tänka om och tänka nytt.

Joel och Hans i en paus. Snackar text och copy och sånt. Eller vilket ölställe som är bäst i stan. Oklart vilket ämne som diskuterades.

Det visade sig att Ingrid ej har körkort och hon skämdes lite för det. Jenny ba åh, himla stadsbo som åker snålskjuts på andra. Närå :)

Sen fick vi göra en övning där vi skulle komma på en app. Fick lära oss ett enkelt program/app som lätt kunde visa prototypen för appen med klickbara länkar. Väldigt roligt!

Redovsining av appen. Svåra killar till vänster.

Här står det antagligen något bra på projektorn för då tar alla upp sina telefoner och fotar av. Modern klass!

Sen var förmiddagen slut och det var dags att vandra vidare till nästa föreläsning som inte heller var i skolan! Här är Reband, Malin och Hans. Malin har landets bästa keps. Obs, ej att läsa på engelska.

Carl och Jenny är också coola. Minus cigaretten i handen dårå.

På Järntorget blommar träden fint men har börjat tappa den rosa färgen. Har inte varit i stan när detta skett och har därför inte kunnat Instagramma detta. SORG.

Lovely Malin i blåsten. Det var pissigt kallt i måndags. Blåste och regnade och hade sig. Känner mig så över den typen av väder!

Nästa föreläsning var på Tredje Långgatan. Jag tror att på innergården här ovanför bodde en nära vän första gången han flyttade till Göteborg. Bra läge om man säger så.

Joel googlar på sin telefon. Varför han gör det med knuten näve vet jag inte. Han kanske är arg.

Och sista föreläsningen skedde i House of Win-Win, en mycket fin lokal. Hade nåt sorts lunchkoma så jag hängde tyvärr inte med så mycket. 

Bra måndag och framförallt skönt att inte vara på skolan och lära sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!