2 mars 2014

Bra helg!

Hittills har denna helg varit mycket bra vilket gör mig väldigt glad. Just exakt i detta nu är jag drabbad av baksmälla men det är en smäll (höhö) jag får ta i och med gårkvällens halvspontana festligheter. Dagen igår var ytterst trevlig och bildbevis på detta kommer upp senare i dag på blogga.

Nu ska jag ge mig iväg för att köpa ägg för att sedan laga dessa glutenfria plättar. Scrollade igenom min egen Instagram-feed och hittade de här goda som jag lagade förra året. Insåg att de nog kan vara det bästa jag kan förtära just nu!

Receptet kommer här för den som också vill mumsa på plättar: 

✦ 3/4 dl kokosmjöl
3 msk maizena
1/2 msk rårörsocker (eller något annat sötande)
✦ 2 ägg
✦ 1,5 tsk bakpulver
✦2 dl valfri mjölk

Vispa ihop allt till en fin smet. Låt smeten stå en stund innan du steker plättarna. Häll i lite mindre smet än vad du tänkt i pannan så blir de lagom små! Stek i smör eller kokosolja.

Mumsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!