24 juni 2015

Carpe helg.

Åh, hörrni. Förra helgen var så livin life-ig för mig. Och som en minisemester det också, apropå detta inlägg. På kvällen på fredag så mötte jag och Emil upp Malin, Lars och Peter på Skinnarviksberget. Spanade på utsikten, smuttade lite rosé (fick lite feeling, vanligtvis tycker jag rosévin är så mycket icke god dryck) och sedan tog vi oss till Celezte där vi dansade lite i rökmaskiner. KUL KVÄLL!

På lördagen var det stekvarmt så då åkte jag, Ingrid, Axel (som var i Sthlm över helgen <3), Ingrids kompis Rick och Malin till Djurgården och hängde på gräsmattan vid Rosendal. Senare anslöt Emil. Mycket drömmig och svettig dagsaktivitet. På kvällen möttes vi alla upp igen på Trädgården och tog photobooth-bilder (förstås), dansade och jag kunde av någon anledning sjunga med till nästan samtliga låtar i hiphop-rummet. HÄRLIG KVÄLL!

Dagen efter, dvs söndagen, så möttes vi alla upp IGEN på Urban Deli för brunch. (ursäkta uppradning av aktiviteter men jag vill minnas denna helg länge, viktigt att diktera ner allt då)
Ingrid var ju som sagt med och mitt hår var även med.

Ingrid spanade på menyn.

Här är Rick! Ingrids kompis från Holland. Fast nu känns han som min kompis också.

Malin var med dårå.

Vi serverades lite bröd.

Med olivolja och salt.

Jag fick glutenfritt gottebröd. Nomnom.

Rick hade beställt in en nutella-shake.

Vi fick smaka på den, den var sanslöst god. Sanslöst god, hör ni det?

Sälj grej med Ingrid.

Jag hade kul.

Jag beställde in en sorts räkbomb med sallad. Svingott var det och perfekt dagen efter en utgång-mat.

Axel, Ingrid och Malin beställde in pannkakor också.

Mårten var med också! Han hade med sig lite eget gott eftersom han är vegan och Urban Deli hade inget veganskt att erbjuda.

När alla var mätta och belåtna så åkte Malin och Mårten hem för att fixa på ett projekt. Resten av oss gjorde oss redo för lite stros på Söder.

Ingrid var med bland annat.

Rick – turisten.

Obligatoriskt fototillfälle vid Christoffers Blommor.

Vi svängde in på Grandpa.

Emil testade en keps "för skojs skull". Jag tyckte han var jättefin, de andra skrattade, inklusive Emil. Antar att jag är partisk.

Ingrid testade en fiskarhatt och eh, såg ut som en mix Baby/Baby Grandma?

Svart var tydligen färgen att bära.

Inne på Acne hade de 40% rea så Rick gick loss och hittade en fin skjorta som han köpte. Detta behövde givetvis instagrammas.

Urhärlig helg!! Tack alla inblandade <3


//I had such great weekend last weekend. It included friends, Djurgården, the sun, dancing and brunching. And photo boothing :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!