22 juni 2015

Falafel med Amanda.

Minns ni att det har varit varmt två dagar detta året hittills? Jag minns det knappt själv, men tur nog så hade jag med mig kameran den ena dagen så att det finns bildbevis på att det har skett.

Denna dagen, som var en fredag, så mötte jag upp Amanda på detta nyöppnade falafelställe på Nytorget. Mycket snygg inredning tycker jag!

Här är mitt lunchsällskap.

Hon tog en falafeldolme.

Jag tog en falafelsallad. Falafel i pita kostade 75 kr och en falafelsallad kostade 115 kr. Jag frågade därför om jag kunde få falafel i pita-rätten fast utan pitan då eftersom jag inte kan äta gluten. Hen i kassan ba "men då kan du ta salladen för då lägger vi pitan bredvid." Varpå jag ba "amen den kostar ju 115 kr plus att jag inte är vrålhungrig så jag är mer ute efter mindre rätt", hen i kassan ba "jamen då kan du ta falafel i pita", jag ba "ja, om det går att få utan pitan då vore det jättebra", hen i kassan ba "nej det går inte, då får du ta salladen". JA NI HÖR JU. Jag tog salladen tillslut. Tyvärr var det inte så jättegott. Falabaren på Hornsgatan är fortfarande min favvo.

När vi ätit upp och konstaterat att det var blött under bröna (våra brön alltså) pga svett så gick vi till 7Eleven där Amanda köpte glass.

Vi satte oss i skuggen på plastgräset på Nytorget. Ja, för er som inte bor inne i stan så har vi alltså ett PLASTgräs istället för en riktigt gräsmatta i en liten park här på Södermalm. Obs att vi satte oss i skuggan också och att det var ljummet i skuggan. Ahhh sweet times. Hoppas jag får uppleva sådan värme igen detta år.


//When it was hot outside many days ago I had lunch together with Amanda on Nytorget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!