19 juni 2015

Glad midsommar!

I dag är det midsommar! En askall sådan. Jag är i Trosa i dag för att fira en enkel, opretentiös, mysig midsomrar. Midsommarafton har varit min favorithögtid i många år, men nu har den faktiskt fått konkurrens av påsken. Mina midsommar har dessutom blivit mindre och mindre uppstryka för varje år. Vet inte om det är bra eller dålig för midsommaren i tävlingen Nadjas Favvohögtid, det får visa sig. Tänkte vi skulle kolla vad jag gjort tidigare midsomrar:

2011

Firade med mina barndomskompisar ute på Lidingö. Minns att jag tog flera bilder på Johan i Micke Nykvist-poser. Undrar verkligen var jag har lagt de bilderna... Väldigt fint är det i alla fall att Filippa och Johan ska gifta sig i sommar!


2012

Detta året gjorde jag en film av midsommarafton men jag har tydligen raderat den filmen av oklar anledning. Det var den första midsommaren jag firade inne i stan, vi firade i Vitabergsparken med världens längsta picknick. Alltså längsta som i tid, ej i picknickfilt. Minns att jag var stolt över mig själv som bara behövde kissa en eller två ggr på den tiden vi satt utomhus trots mycket öldrickande.



2013

 Detta år firade jag ute på Dalarö med en drös roliga människor. Med altandans mitt i natten och blödande häl för spiken i min sko hade gått igenom sulan och upp i min häl. Minns att det var en person av gästerna som varnade för att jag kunde få blodförgiftning pga detta. Midsommarpeppen sipprade ur mig ett tag där. För övrigt hade jag så mycket ångest i mitt hjärta denna midsommarhelg. Inget som syns på bilderna tror jag.


2014

Förra året hade jag en Myssommarafton med Karolina och Sofie. Alla tre var lite livsslut av olika anledningar. Mitt hjärta var i kras denna midsommarafton, inte heller något som syns på bilden. En myssommarafton var precis vad jag förmådde att ta mig igenom. Vi träffades utanför ICA, handlade exakt allt vi var sugna på, åt upp detta, pratade mycket och sen åkte jag hem vid kanske 22?


2015

Årets midsommar har jag inga förväntningar på och samtidigt jättehöga av någon anledning. Höga förväntningar på att inte hjärtat ska göra ont i alla fall. Hittills mår hjärtat mycket bra så utsikterna är goda.


GLAD MIDSOMMAR! Var rädda om er själva på det sätt som ni behöver vara rädda om er själva. Puss och kram



//Happy Midsummer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!