2 juni 2015

Smålandsfest.

I lördags åkte jag till Östra Station för att ta en dubbeldäckarbuss till Norrtälje för att byta till en vanlig buss för att åka den sista biten till en kollogård på Barnens Ö! Vad skulle jag göra där undrar ni? Jo! Gå på 30 års-fest! Som visade sig bli en riktig pangfest trots hällregn. Jag hade svinkul.

Det var knytis så alla hade med sig mat. Jag hade bakat glutenfri spenat- och purjolökspaj. Tycker att purjolök är en av de roligaste orden svenska språket har. Purjo. Lök. Purjolök. Purjopurjo.

Här är min fina namnskylt som visade var jag skulle sitta. Bredvid syns sånghäften, vi sjöng och blev sjungna för.

Det var så fint pyntat med girlander och ballonger lite varstans.

Martin och Linda som hade festen (som alltså är smålänningar, därav namnet på festen: Smålandsfest) hade skrivit en låt till oss gäster som de sjöng. Jag blev rörd och fnissig.

Lindas kompis Leo hade också skrivit en låt tillägnad Linda som han spelade och sjöng. Konstaterar två saker när jag ser denna bild: 1) har ca 3 år på mig att bli lika bra kompis med Leo som Linda är så att jag kan få en lika fin sång skriven och spelad till mig när jag fyller 30   2) zoomningsfunktionen på mobilen är så sjukt kass.

Obs, blev rörd till tårar av detta uppträdande.


Nyhetsuppläsaren Linda satt vid vårt bord en liten stund för att berätta om vädret och så.

Apropå vädret så var jag SÅ nöjd att jag tog med mig mina älskade gummistövlar. Det regnade nästan konstant och det var liksom spring mellan husen och dasset så då var dessa skönheter BÄST att ha på fötterna.

Haha åh, ser ni hur snett och vint det var? Jämför med trästaketet i bakgrunden.Väldigt charmigt och kärleksfullt!

Vid ett hus kunde en spela Wass Vegas! Vinst var en näve popcorn.

Här är discohuset och där vi satt och åt. Och Leo till höger.

På altanen till discohuset fanns ett chokladhjul att spela på! Sjukt kul med alla rop av "neeeeej!" vid icke vinst och "jaaaaa!" vid vinst.

Här är dem. Bästa födelsedagsbarnen!

Det skreksjöngs en hel del på dansgolvet. Här är Anna och Linda i gasen.

Trots bara några få grader ovanför nollstrecket och regn så dansade alla ute på altanen istället för inomhus. Tycker det säger ganska mycket om hur sjukt härligt det är att dansa utomhus.


Lite vickning i köket. Jag mofflade i mig två vegetariska korvar, kollade sen ingredienslistan och upptäckte veteprotein och kände ba "oups, detta var kanske inte en tiopoängare för min mage."

GLOWSTICKS! Kan vara jordens bästa partyhöjjare??

Jag gav upp vid halv tre efter intensivt dansande i några timmar. Det började spelas småländsk dansbandsmusik och jag kunde inte texten till någon av låtarna så då kastade jag in handduken och kände carpe diem completed.

MEN! För att undvika baksmälla så bäljde jag i mig några glas vatten innan jag gick och la mig och det skulle straffa sig hårt. Vattnet är lite annorlunda vid denna kollogård än vad min mage är van vid så jag mådde jätteilla så fort jag la mig ned. Obs, detta illamående var ej kopplat till mängd alkoholintag, fick höra från flera morgonen efter att de hade känt samma illamående. Jag försökte hantera det hela med att sitta utomhus på farstutrappan och andas frisk luft. Ganska vackert ändå.

Tog några timmar innan illamåendet släppte. Jag promenerade runt i discohuset bland annat för att fördriva tiden.

Tillslut kunde jag slumra i två timmar kanske.

Morgonen efter åt jag frukost, såsade runt lite och sen tog jag bussen hem. Så episk fest. Är superpeppad på att fylla 30 nu.

TACK MARTIN OCH LINDA<33333




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!