23 okt. 2015

Det splittrade köket.

A, nu när jag plåtar mycket inredning så är det ju bland annat det som jag har väldigt mycket på hjärnan. Det är faktiskt riktigt ynnigt att få komma hem till folk och se hur de har det och inspireras. Något som är i stort behov av inspiration är mitt/vårt (hur ska jag skriva här egentligen? jag äger ju köket men det ingår ju i vårt gemensam hem liksom? aja, det visar väl sig.) stackars kök. Kolla bara:
VAD ÄR DETTA? ÄR DET ENS RIMLIGT? A, tydligen, för det är cirka sådär det ser ut exakt just nu hemma hos oss. Ja, det står O'Boy på bänken. Ja, jag dricker det ibland. Okej, men såhär ser i alla fall mitt kök ut. Tänk att jag har ett så kaosigt kök trots att jag älskar att laga mat? Skenet bedrar osv.

En av många grejer som är krångligt med att fixa fint i köket är att min inredningssmak i kök är ytterst splittrad. Bevis är ett axplock ur min Pinterest-mapp {KITCHEN}:












Jamen ni ser ju. Det är färg på köksluckor i grönt, blått, trä, rostfritt, mintgrön, valnöt. Det är köksbänkar i betong, rostfritt och marmor (fast ok, marmor verkar ju vara återkommande i alla bilder faktiskt.). Det är väggar med tapeter, kakel i olika färger, väggmålat i olika färger. Öppna hyllor, överskåp, överskåp med vitrinskåp, inga hyllor alls.

Har ni tips på hur en kan landa i hur en ska ha det efter ett splittrad moodboard så holla at me.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!