28 okt. 2015

En höstig lördag.

Vi fortsätter att kolla igenom min senaste helgs helgaktiviteter. På lördagen drog jag mig också i sängen så länge det gick, sedan åt jag frukost, klädde på mig och sprang till bussen. Jag skulle hit till Café Pascal.

Jag hade en inplanerad helgade med Lisa. Hon hade aldrig varit på Pascal och jag var där senast förra sommaren vilket är ju alldeles för länge sedan.

Wow, dessa bullar. Önskar så att jag kunde äta gluten utan konsekvenser ibland.

Jag beställde en cappuccino. Baristan såg väldigt proffsig ut.

Lisa tog en liten minigranola skapelse.

Min mycket goda cappo.

Lisas té. Jag har blivit väldigt förtjust  i såna här enkla liksom kaffebryggarkannor. Emil tog med sig sin Moccamaster när han flyttade in så jag ställer gärna fram den kannan vid kafferep.

Efter fikat så promenerade vi till Acne Archive. Tror att detta är tredje gången på en och en halv vecka som jag är där. Jag mest testat skor, men det är sällan de har storlek 35 inne så det blir aldrig något köp. "Synd."

Kolla dessa snyggingar. Framifrån ser de helt plain, svarta ut. Men vrider en på fossingarna så VOILA kommer klackens snygga detalj fram.


Lisa testade dem också. Så snygga.

Bådas blåsor trängde på så vi tog oss till närmsta ↑

Efter det passerade vi förbi ett Skånemejerier-tält som delade ut gratis chokladmjölk. Gatt, tänkte jag och tog en. Den var dock inte så god. Jag är väl O'boy-skadad, vad vet jag.

Mitt älskade oktober-ljus sken drömskt i Vasaparken på Lisa så jag försökte fånga det med kameran.

Efter Vasaparken så promenerade vi ner till Stureplan förbi Drottninggatan där jag hittade ett par ullbyxor på Zara. Har letat efter ett par ullbyxor som är snygga sedan förra vintern och nu hängde de på en galge i en av de mest hetsiga butikerna i Stockholm. Kan visa upp dem för bloggis någon dag. Hur som helst, mysig  lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!