30 okt. 2015

Mitt bästa loppisfynd.

Loppisfynd! Den här vackra, vackra vasen är en av mina bästa fynd. Vet inte om Stockholms Stadsmission gills som loppis, men det var där jag hittade den i alla fall. Det var som upplagt för att vasen skulle bli min. Jag strosade runt Mariatorget och spanade på de fina blommorna som de säljer på torget där. Jag stod och velade länge om jag skulle köpa lite blommor till mig själv. Har fortfarande lite svårt att göra det till mig själv, köpa blommor av ingen speciell anledning förutom att jag är bra som jag är. Bestämde mig tillslut för att nä, jag har ju ändå ingen fin vas att sätta blommorna i så då faller det ju. Med lite nedböjt huvud strosade jag från Mariatorget, över gatan och in i Stockholms Stadsmissions butik. Lyfte på huvudet för att titta vad som stod på bordet när en först kommer in och där, där stod den. Bara sådär och alldeles självklart. Min vas. Den kostade 50 kr och det var som att livet ba "men är du knäpp Nadja, klart du ska köpa blommor till dig själv? Här får du en billig, vacker vas att ha dem i!" Hade ett mycket pillemariskt flin på läpparna från kassan i butiken, tillbaka till blomståndet på Mariatorget och sedan hela vägen hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!