30 okt. 2015

Snabbköp och pangbuketter.

Nu ska jag berätta om en trevlig dag. Det var en fredag och jag gick upp tidigt för att möta upp Antonia i Gamla Stan.
 Vi skulle till ett snabbköp.

Näää ba skojja. Vi skulle till Fabrique. Där har de den där fina snabbköps-skylten som pryder deras vägg.

Antonia åt lite frukost och jag drack kaffe och så pratade vi. Vi höll en perfekt balans om jobb och livet tycker jag.
 Sedan var det dags för oss att jobba! Ihop dessutom. Bra grej. Vi gick till Christoffers Blommor.

Antonia briefade på buketter som vi skulle ha med oss till en plåtning.

Såhär fin blev den ena buketten. Och såhär fin är Antonia.

Mumma vilken bukett va? Blev faktiskt så nöjd med just denna bild att den fick åka upp på min klick–––>hemsida <–––klick

Sedan jobbade vi på, jag plåtade och Antonia stylade. Resultatet visar jag upp så snart det är online :) Mitt i köksplåtningen så landade några sjukt vackra solstrålar in på Antonia där hon satt. Jag mumlade "hur gör jag nu då" eftersom jag var uppe i att ställa in kameran mot köksbänkar. För är det något jag lärt mig under mina år av plåtande är att när det blir ett sådant här moment, antingen med sol eller motiv eller ljus, så är det följande: släpp allt och ta den där bilden. Det är oftast de bilderna som jag tycker är finast. Och se vad fint det blev när jag släppte köket ur sökaren och vände mig mot Antonia istället :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!